Досвід студентів у програмах міжнародного обміну
52Дорогі читачі, запрошуємо вас разом із нашими студентками Поліною Шерегій та Софією Яворською, які навчаються на бакалаврській програмі «Психологія», у цікаву і захоплюючу мандрівку до Ірландії та Іспанії. Де дівчата здобувають знання за програмами міжнародного обміну від УКУ. Про те, яким є процес навчання в інших країнах та як студентки адаптувались до нових умов ми розповідали раніше.
Сьогодні дівчата діляться власними враженнями про те, як відбувається оцінювання.
Частина друга «Система оцінювання»
Соня: Мені видається, розподіл балів більше залежить від викладача та предмета, тож коротко згадаю про систему оцінювання загалом, а більше розповім про те, як проходили іспити.
Отож, система оцінювання в Іспанії 10-бальна. Є вимоги щодо мінімальних поточних балів, а також балів за іспит. Тобто, на деяких предметах нам казали: ви маєте набрати 50%поточних балів, інакше ви не допущені до складання іспиту. На інших було навпаки: нам не казали поточні бали аж до моменту складеного іспиту. Якщо іспит 5/10, тоді поточні бали додавались, якщо іспит нижче прохідного – поточні бали не мають значення.
Поля: Дуже важко перемикатися між системами оцінюваннях двох університетів. Система оцінювання в Ірландії 100-бальна, але всі оцінки виставляються в проміжку А-F.
Мінімальним балом за весь курс має бути 40%, адже інакше курс вважається незакритим і треба йти на перездачу. До іспиту є допущеними всі студенти незалежно від завдань, адже іспити більше важать.
Відвідування
Соня: На кожному предметі ставили бали за відвідування. Бал за відвідування важив 10-20% від загальної оцінки.
Поля: Бали за відвідування або відповіді на парах не ставились, але відвідуваність була обов‘язковою і перевірялась вона по студентських картках. В кожній авдиторії є сканер, до якого треба прикласти картку на початку або в кінці пари і в університетській системі покаже, хто був, а хто ні.
Іспити
Соня: Іспити мали різну вагу. Наприклад, іспит з HR менеджменту – 50%, з психології – по 60%, а з іспанської – 70%. Форма іспитів теж найрізноманітніша: на психології – тести з від’ємним оцінюванням (ВО); на HRM – тести з ВО та кейс-стаді за багатьма темами; на іспанській – аудіювання, читання, усний та письмовий тести.
Скажу ще два слова про форму іспитів. Мені дуже сподобалося кейс-стаді на HRM: нам дали опис компанії Google на 3 сторінки, а потім попросили описати і пояснити культуру організації, переваги обраного ними джерела рекрутингу і т.д. На цьому іспиті треба було не тільки ідеально знати теорію, але й думати, як застосувати її на практиці. Я відчула, що до мене ставлять високі вимоги і що мене поважають 🙂 Моє улюблене питання на кейс-стаді: “Запропонуйте, як можна значимо покращити щось у сфері L&D в компанії Google”. Якщо ви думаєте, що Google і без того все робить найкращим чином, то ви праві 🙂 Моя неулюблена форма іспиту – тести. Не всі і не завжди, але коли вони неграмотно складені. Коли вони перевіряють, як добре студенти зазубрили матеріал, без жодної перевірки його застосування. Питання по типу: “Який коефіцієнт кореляції між цими змінними у статті такого-то автора і такого-то року?” навіть без назви статті, змушують мене сумніватись, що викладач взагалі вірить в інтелектуальні здібності своїх студентів.
Поля: В цілому в MIC більша частина балів приділяється на іспит. Наприклад, на курсі Cognitive Psychology завдання були 30% оцінки, а іспит цілих 70%. На курсі Introduction to Psychology було 50/50. З деяких предметів іспиту не було, і тому останнє завдання є основним і оцінюється на багато балів. У мене на курсі Social Psychology текст на 3000 слів важив 70%.
Отож, на курсах зазвичай було по 1-2 завдання протягом семестру і фінальне або іспит. Завдання письмові, або групові. Жодних презентацій чи усних робіт.
Форма іспитів різна. На курсі Introduction to Psychology протягом семестру було тестування, яке всі студенти писали на комп’ютерах в класі. На іспиті було таке саме тестування по формі, але чомусь писали ми його олівцем на листочках і у присутності 4 наглядачів. Рівень адреналіну та кортизолу на видому рівні, а відчуття ніби на ЗНО.
На іншому курсі протягом семестру був один есей на 30%, а решта письмовий іспит. Усних в MIC майже ніколи нема. Іспит складався з двох питань, на які треба дати розгорнуту відповідь у вигляді есею на 3-5 сторінок формату А4. Іспит тривав 90 хвилин.
Іспит – це страшно?
Соня: Чи страшно і строго було на самих іспитах? Насправді ні, проте помітила деякі відмінності між викладачем із психології та викладачкою з бізнесу. Перший попросив сховати зі столів усе, та роздав нам університетські ручки. Також чітко контролював часовий ліміт в 1-ну годину. Друга встановила часовий ліміт, проте не зациклювалась на тому, що кейс-стаді ми розв’язуємо лише 1-ну годину і ні хвилиною довше. Як вона сказала, їй важливіше, аби ми змогли викласти на папір те, що осмислили. На іспитах не поширено списувати, ніхто не виходив, не знаю, чи це німе правило, чи просто не було такої потреби.
Поля: Перед початком студенти залишали свої речі в гардеробній, а телефони складали в прозорі чохли і тримали їх на підлозі біля столів. Іспит відбувався у спортивній залі, де було 4 викладачі, які весь час ходили по проходах і дивились, щоб ніхто нічого не списав. Навіть до вбиральні зі студентом хтось один виходив.
Загалом – страшно і неприємно. Здебільшого через різницю систем навчання, адже в УКУ все набагато простіше. Також грає роль те, що за 3 роки навчання в УКУ в нас на психології не було жодного іспиту офлайн через різні чинники, тому перший офлайн іспит англійською і в іншій країні був колоритним.
Від‘ємне оцінювання
Соня: До речі, від’ємне оцінювання – це моє “улюблене”. Це коли за кожне неправильне питання в тестах ти не лише не отримуєш 1 бал, тобі ще й віднімають 0.5 бала. Це розумно, бо запобігає вгадуванню, але це також позбавляє права на неуважність. Тобто, щоб, наприклад, лише набрати прохідний на іспиті (5/10), треба правильно відповісти на 20/30 питань, що не так легко, як здається.
Поля: Щодо від‘ємного оцінювання, то я навіть не знала, що таке існує. На курсах, які я проходила, його не було. Лише, коли мала іспит з Introduction, то мене попередили, що його не буде.
Оцінки та фідбек
Поля: Оцінки в MIC виставляють через місяць після офіційного закінчення семестру і це дуже не зручно, адже студенти не мають поняття чи вони склали іспит і закрили предмет чи ні. Дуже радію, коли дізнаюсь свою оцінку в УКУ в день іспиту.
Цікавою була також система надання фідбеку студентам щодо робіт на іспитів. На більшості курсів викладачі хоча б один раз підіймали питання важливості даної процедури. Адже фідбек сам по собі допомагає покращити свої вміння до написання робіт і зрозуміти помилки. Однак повноцінний письмовий фідбек я отримала лише з двох предметів. Fun fact, на сайті з оцінками фідбек можна було подивитись лише 4 дні, після чого він стає більше недоступним.
Тому я вкотре зрозуміла важливість розвитку соціальних навичок і живої комунікації із викладачами.
Дочекайтесь наступної публікації і ми розповімо вам більше)
над публікацією працювали
Соня Яворська та Поля Шерегій