Студенти – рушії змін та розвитку соціальної роботи
67Час війни загострив потребу в працівниках підтримуючих професій, фахівці з соціальної роботи та соціальні працівники важливі для українського суспільства, адже готові й знають як реагувати на запити і виклики тут і вже. Сьогодні ми хочемо розповісти вам про те, чому соціальна робота це величезний пласт для розвитку, досліджень та можливостей реалізувати безліч потрібних для нашої країни проєктів.
На магістерській та бакалаврській програмах з соціальної роботи навчаються небайдужі та натхненні студенти, які люблять процес навчання та шукають можливостей для зростання. Саме підтвердженням цього є те, як студентки 3 курсу бакалаврської програми «Соціальна робота» здобули третє місце на конкурсі соціальних проєктів «Соціальний Ейнштейн». Відбувся конкурс у листопаді 2022 року, завдяки організаторам БО “Дія.Ми” та Служби у справах дітей Львівської ОВА у співпраці з Кафедрою соціології та соціальної роботи НУ «Львівська Політехніка».
Команда студенток «Мері Річмонд» (названа на честь Мері Річмонд, яку вважають засновницею професійної соціальної роботи) представила проєкт «Social Talk», мета якого – створення та поширення інформаційно-просвітницького продукту для розвитку й підтримки позитивного іміджу фахівців соціальної роботи серед молоді, що користується соціальною мережею ТІк-Ток.
Ми щиро вітаємо конкурсанток: Юлію Подвірну, Софію Головкевич, Діану Кіт, Юлію Шульгу, Олесю Лотоцьку, Тетяну Матвіїшин зі здобутим третім місцем. Участь у конкурсі була захопливою, хоча вимагала зусиль і часу на підготовку.
Юлія Подвірна, розповідає: «Менеджерка програми з соціальної роботи УКУ Діана Нагорна запропонувала нашій групі взяти участь у конкурсі і ми (шестеро студенток) зголосились, бо вважали, що це дуже цікавий і новий виклик. Ми готувались до конкурсу поетапно. Спільно обрали тему та послідовно прописували план наших дій, складали бюджет проєкту, міркували про виклики та ризики, з якими можемо зустрітись, формували перелік людей, яких ми можемо долучити до проєкту. Ми узгодили мету і тему та подали свої документи на участь у конкурсі. Далі нашу команду затвердили й запросили. Загалом було 11 команд учасників конкурсу, з яких 6 відібрали та запросили на презентацію, призові місця здобули три команди. Завдяки участі в конкурсі ми отримали можливість проявити себе, розвинути нові навички, зустрілись з новими викликами, вийшли із зони комфорту та здобули безцінний досвід та навички проєктного менеджменту».
«На етапі обговорення мені було цікаво і тему ми обрали важливу, – говорить Юлія-Софія Головкевич, – Корисним і цікавим був досвід спілкування з іншими учасниками конкурсу, з різних університетів, ми подивились, як вони представили себе. Загалом мене надихнув цей конкурс, організація була на високому рівні і склалось відчуття, що ми робимо дуже важливу справу».
Юлія Шульга доповнює колег: «Цей конкурс дає розуміння того, що ми можемо впливати на розвиток соціальної роботи. Особисто в мене є відчуття, що соціальна робота змінюється і ми теж є рушієм змін, які можемо робити ще в студентські роки».
«Це був цікавий і новий досвід, ми представляли свій університет та свою спеціальність, відчували відповідальність. Тема нашої роботи важлива для нас, бо не всі розуміють для чого соціальна робота та які можливості і перспективи дає цей фах. Тому ми обрали важливу тему,» – доповнює Тетяна Матвіїшин.
У розмові студентки наголосили, що існують певні стереотипні уявлення про те, якою є роль та сфера впливу соціального працівника. Та підкреслили, що завдяки проєкту прагнули сформувати вірне базове бачення про дуже важливу професію, розвивати і популяризувати бренд соціального працівника.
На вимогу часу кафедра педагогіки та соціальної роботи УКУ готує бакалаврів та магістрів, які після завершення навчання готові працювати в громадах та розвивати сферу соціальної роботи в Україні.
текст підготувала Ірина Гумен, менеджерка з комунікацій Факльтету наук про здоров’я