Здоров’я в мультидисциплінарному дискурсі. Третя міжнародна науково-практична конференція факультету. Частина друга
157Розвиток програм плекання психологічної стійкості
Другого дня конференцію продовжили тематикою про розвиток програм плекання психологічної стійкості. Модерувала другий день конференції Анастасія Широка, доцентка кафедри психології та психотерапії УКУ.
З презентації україномовного видання книжки Джеймса Гордона, доктора медичних наук із США, «Трансформація травми: шлях до надії та зцілення», яка вийшла друком у львівському видавництві «Літопис», розпочали перший тематичний напрям. Автор книжки звернувся до учасників конференції та розповів про свою діяльність, поділився добрим досвідом та основами медицини свідомості й тіла.
«Перший принцип медицини свідомості і тіла полягає в тому, що все взаємопов’язано. А по-друге, ми всі маємо здатність вступати в постійну розмову між мозком і органами нашого тіла. У нас є можливість використовувати інструменти самосвідомості та піклування про себе, щоб вступити в цю розмову та принести собі психологічну, розумову, фізіологічну та соціальну користь», – підкреслив Джеймс Гордон у відеозверненні до учасників конференції.

Книжку «Трансформація травми:шлях до надії та зцілення» презентувала Христина Турецька, доцентка кафедри психології та психотерапії УКУ, яка розповіла про автора, роботу над україномовним перекладом книги, структуру видання та поділилась особистими враженнями про переклад та мову.
«Українська мова книжки така об’ємна, смачна, просто неймовірна. Я читала і захоплювалась нею як добірним намистом, читаєш і отримуєш естетичне задоволення. Сама книга складається з 22 розділів, які логічно слідують один за одним. Коли читаєш книгу, то складається відчуття розмови з мудрою людиною, яка готова пройти разом з тобою шлях роботи з травмою», – зазначила Христина Турецька.

Після презентації учасники отримали безкоштовні примірники книжки, яку видали завдяки фінансовій підтримці фонду автора.

Студенти з Буковинського державного університету представили доповіді на основі наукових досліджень. Про психоемоційний стан у вимірах війни розповів Массімo Галан, який взяв за мету дослідження – провести теоретико-методологічний аналіз особливостей прояву емоційних станів у період воєнних дій. Перспективою для подальшої роботи є дослідження проблеми прихованої тривоги та розробка програми психокорекційної роботи, яка дозволить покращити психологічне здоров’я.

Дослідження розладів харчової поведінки у студентів в умовах військового стану презентувала Діана Попович. В даному дослідженні дотримано вимоги наукової новизни, адже раніше не проводилось схожих досліджень. В своїй роботі студентка прагнула з’ясувати фактори, що сприяють розвитку розладів харчової поведінки серед молоді та поділитися рекомендаціями щодо профілактики та корекції порушених проблем.
Про можливості використання арт-терапії для підтримки психічного здоров’я розповіла Євгенія Кочерга, кандидатка педагогічних наук, викладачка Дніпропетровського національного університету внутрішніх справ.

Жвавою, цікавою, насиченою презентацією Консультаційного центру «Порадня» поділились колеги з кафедри психології та психотерапії УКУ, Ірина Семків, керівниця магістерської програми з клінічної психології з основами ПДТ та Тетяна Тимків, менеджерка консультаційного центру «Порадня». Колеги розповіли про те, як заснували консультаційний центр, як він змінювався і зростав під впливом різних чинників та викликів, з якими ми зустрілись впродовж останніх трьох років. Тепер «Порадня» працює інтенсивно, адже розділила напрямки роботи так, щоб відповідати потребам громади та вимогам часу.
Продовжила конференцію Анастасія Широка, доцентка кафедри психології та психотерапії УКУ презентацією і доповіддю про психічне здоров’я дітей, переміщених під час війни: роль навичок емоційної регуляції батьків.

Професор Найджел Осборн, британський композитор, викладач, педагог і експерт у галузі терапевтичної ролі музики в лікуванні травм, автор методів використання музики і мистецтва для підтримки дітей, які були травмовані внаслідок воєнних конфліктів, презентував проєкт «Музика та творчість у громаді» («Music and creative art in the community» – оригінальна назва).
Тут можете переглянути відеоролик про проєкт.

У доповіді Найджел Осборн зазначив: «Терапія мистецтвом передбачає роботу згідно з біо-психо-соціальною моделлю і пропонує способи, за допомогою яких музика та інше мистецтво можуть допомогти дітям впоратися зі симптомами тривоги, депресії чи посттравматичного стресового розладу».
Презентація проєкту «Музика та творчість у громаді» від Анастасії Широкої професора Найджела Осборна отримала логічне та практичне продовження у майстер-класі, мюзиклі «Подорож Лесі Українки». Вир емоцій від співу дітей, які самі написали тексти пісень під чудовий акомпанемент гітари професора Осборна сколихнув усіх учасників конференції.

Чудова завершальна частина науково-практичної конференції як свідчення важливості суспільно-орієнтованих курсів, проілюструвала, що ми маємо ресурси для зцілення від травм війни. Спільними й злагодженими зусиллями ми маємо широке поле для роботи міждисциплнарних, мультидисциплінарних та трансдисциплінарних команд. Впродовж конференції ми вчергове впевнились, що маємо надійних і дружніх партнерів, колег та спільноту, завдяки яким можемо змінювати країну та наближати перемогу, через свідчення, служіння та спілкування. І все буде Україна!